Modalitats del curs
On-line tutoritzat | INSCRIPCIÓ |
On-line tutoritzat | INSCRIPCIÓ |
Utilitzem temari propi desenvolupat pels nostres formadors, després d’una llarga experiència en la gestió de cursos associats a diferents ajuntaments. Aquest material té reculls teòrics i molt de material pràctic que permet als alumnes una preparació tutoritzada i associada al propi ritme d’estudi.
El professorat està integrat per professionals especialitzats en l’àmbit del Dret i vinculats als cossos objecte de preparació.
Preparem les diferents proves amb una metodologia participativa i dirigida a una bona resolució de les proves reals. Es treballa molt la simulació d’aquestes proves i es desenvolupen exercicis similars als de la convocatòria.
Tenim una experiència de més de 20 anys preparant aquest tipus de formació.
Els cursos tenen un horari setmanal i es fan en horaris de vespre i dissabtes matí que permeti una bona combinació amb les tasques professionals.
Es pot accedir al curs en qualsevol moment, doncs el format és cíclic. Quan s’acaba el temari, es torna a començar i així l’estudiant no haurà d’esperar per començar la preparació.
Els ajuntaments com a Administració Pública, convoca places de funcionaris propis. Aquestes places responen a perfils diversos, conserges, auxiliars, administratius, tècnics A2 i tècnics superiors A1. Aquestes places responen a processos interns de renovació de personal (per jubilació i//o trasllat) o bé a increments nets de la plantilla administrativa i tècnica dels ajuntaments, en funció de les competències que tingui assolides com administració: administració, manteniment, policia local, escoles….són un conjunt de serveis que els ajuntaments en funció del número de vilatans poden desenvolupar i planificar la grandària de les plantilles.
El número de places que es convoquen anualment és significativament alt doncs aquest tipus d’administració, és actualment la que genera més projectes i per tant té més mobilitat funcionarial i més activitat administrativa i tècnica a Catalunya. Estem parlant perfectament de més de 1500 places noves en el conjunt d’ajuntaments catalans, sumant tots els perfils.
Per accedir a una plaça pública de l’Administració Local, pot ser bàsicament de dues maneres, de forma interina (això significaria que no es disposa de plaça com a funcionari) integrat en una bossa de treball i dedicant-se a cobrir suplències o a participar en projectes que poden ser limitats en el temps. L’altra manera és l’accés com a funcionari, tenint la plaça en propietat.
Les tasques poden variar molt, segons el perfil del lloc, i es fa molt difícil establir un seguit d’ítems transversals doncs en el cas dels tècnics del grup A ( A1 i A2) la pertinença a un o altre departament pot modificar i molt les tasques a desenvolupar.
Tots ells però, caldrà que tinguin un coneixement general de les funcions de l’Administració local i això acostuma a reflectir-se en les proves d’oposició.
El sou bàsic (depenent de l’administració, està al voltant dels 30.000 euros bruts anuals pel grup A2 i 40.000 pel grup A1)
Els ajuntaments convoquen anualment unes 1500 places en totes les categories.
Les places inicialment són anunciades en les pàgines webs dels ajuntaments o en el cercador de la diputació provincial (veure CIDO). Un cop anunciades, depenent dels pressupostos locals, passen a ser convocades. En aquest moment es concreten el tipus de proves, els temaris i diferents aspectes que poden condicionar el procés d’oposició.
L’oposició s’inicia en el moment que es convoquen les bases de l’oposició. En aquest punt s’indiquen els requisits dels aspirants, el tipus de proves i la resta d’informació que permet conèixer les regles de joc, obrint-se el període de sol·licituds. En alguns casos es publica (orientatívament) un calendari de les proves que ens permet ajustar la nostra planificació i preparació.
Els requisits generals per poder participar en un procés de selecció es troben a les bases generals de les convocatòries i són aquests:
Els requisits específics es detallen a les bases de cada convocatòria, habitualment vinculats al perfil del lloc de treball.
Tots els requisits (generals i específics) s’han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s’han de continuar complint fins a la presa de possessió com a funcionaris de carrera.
Pel que fa a la titulació requerida en la convocatòria (requisit específic), si l’aspirant encara no ha obtingut el títol oficial expedit és suficient que presenti el resguard de la sol·licitud d’expedició o un certificat acadèmic en què consti que ha superat la totalitat dels estudis conduents a l’obtenció del títol.
TEMA 1: L’ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE L’ESTAT: L’ADMINISTRACIÓ LOCAL. ENS QUE L’INTEGREN. LA LLEI DE BASES DEL RÈGIM LOCAL. LA REGULACIÓ DEL RÈGIM LOCAL A CATALUNYA. (A1)
TEMA 2: L’ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE L’ESTAT: LES COMUNITATS AUTÒNOMES. CONSTITUCIÓ I COMPETÈNCIES. (A1)
TEMA 3: EL REGLAMENT ORGÀNIC MUNICIPAL. ELS ÒRGANS DE REPRESENTACIÓ POLÍTICA I LA SEVA DESIGNACIÓ. ÒRGANS NECESSARIS I ÒRGANS COMPLEMENTARIS. ORGANITZACIÓ I COMPETÈNCIES MUNICIPALS. (A1 i A2) (C1)
TEMA 4: L’ESTATUT D’AUTONOMIA DE CATALUNYA; ESTRUCTURA, CONTINGUT ESSENCIAL I PRINCIPIS FONAMENTALS. COMPETÈNCIES DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: EXCLUSIVES, COMPARTIDES I EXECUTIVES. (A1 i A2) (C1)
TEMA 5: EL PARLAMENT DE CATALUNYA. LA FUNCIÓ LEGISLATIVA I LA FUNCIÓ D’IMPULS I CONTROL DE L’ACCIÓ POLÍTICA O DE GOVERN. ÒRGANS INSTITUCIONALS DE LA GENERALITAT. EL SÍNDIC DE GREUGES. LA SINDICATURA DE COMPTES. (A1)
TEMA 6: EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT: ELECCIÓ, CESSAMENT I FUNCIONS. EL GOVERN: COMPOSICIÓ, CARÀCTER, ATRIBUCIONS I FUNCIONS. RELACIONS ENTRE EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT, EL GOVERN I EL PARLAMENT. (A1)
TEMA 7: FONTS DEL DRET COMUNITARI. ELS TRACTATS. ELS REGLAMENTS. LES DIRECTIVES. LES INSTITUCIONS COMUNITÀRIES. LA COMISSIÓ. EL CONSELL. EL PARLAMENT EUROPEU. EL TRIBUNAL DE JUSTÍCIA. EL TRIBUNAL DE COMPTES. (A1 i A2) (C1)
TEMA 8: L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA: CONCEPTE I PRINCIPIS. CONCEPTE DEL DRET ADMINISTRATIU. EL PRINCIPI DE LEGALITAT. L’ACTIVITAT DISCRECIONAL DE L’ADMINISTRACIÓ. CONTROL DE LA DISCRECIONALITAT. LA DESVIACIÓ DE PODER. (A1)
TEMA 9: EL CIUTADÀ COM A TITULAR DE DRETS DAVANT L’ADMINISTRACIÓ. ELS DRETS PÚBLICS SUBJECTIUS. ELS INTERESSOS LEGÍTIMS. CAPACITAT JURÍDICA I CAPACITAT D’OBRAR. (A1 i A2) (C1 i C2)
TEMA 10: EL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU: REGULACIÓ, CONCEPTE, PRINCIPIS I ESTRUCTURA. INICIACIÓ, ORDENACIÓ, INSTRUCCIÓ I FINALITZACIÓ. ELS TERMINIS ADMINISTRATIUS I EL CÒMPUT DELS TERMINIS. (A1 i A2) (C1)
TEMA 11: LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ. L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA: PILARS I PRINCIPIS. EL MODEL D’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA DE CATALUNYA. (A1 i A2) (C1 i C2)
TEMA 12: LA CONTRACTACIÓ ADMINISTRATIVA: CONCEPTE I FONTS. INCIDÈNCIA DEL DRET COMUNITARI EUROPEU. PRINCIPIS BÀSICS DE LA LLEI DE CONTRACTES DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES. ÀMBIT D’APLICACIÓ SUBJECTIVA. CLASSIFICACIÓ DELS CONTRACTES. (A1 i A2)
TEMA 13: LA TRANSPARÈNCIA DELS PODERS PÚBLICS. LA TRANSPARÈNCIA I L’ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA. LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL. (A1 i A2) (C1)
TEMA 14: LES CLASSES DE PERSONAL AL SERVEI DE L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA LOCAL. DRETS I DEURES DEL PERSONAL AL SERVEI DE L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA. EL SISTEMA RETRIBUTIU. ADQUISICIÓ I PÈRDUA DE LA CONDICIÓ DE FUNCIONARI. (A1) (C1 i C2)
TEMA 15: EL PRESSUPOST COM A INSTRUMENT DE PLANIFICACIÓ, D’ADMINISTRACIÓ I DE GESTIÓ I COM A MECANISME GENERAL DE COORDINACIÓ. FINALITATS DEL PRESSUPOST. (A1) (C1)
TEMA 16: LES HISENDES LOCALS. CLASSIFICACIÓ DELS INGRESSOS. ELS TRIBUTS: CONCEPTE, NATURALESA. ELS IMPOSTOS: CONCEPTE I PRINCIPIS. ELS IMPOSTOS DIRECTES. ELS IMPOSTOS INDIRECTES. TAXES I CONTRIBUCIONS ESPECIALS. ELS PREUS PÚBLICS. (A1)
Properament es podrà realitzar la inscripció al curs a través de la web.
Mentrestant, per realitzar la inscripció en la modalitat triada posa’t en contacte amb el centre pels diferents mitjans:
L’estudiant disposa de tot el material a la plataforma i d’una planificació personal d’estudi consensuada en una primera sessió d’acollida, ajustada a la seva disponibilitat i necessitats. Se li assigna un o més tutors, segons el curs i les matèries a desenvolupar, i s’estableixen tutories individuals (presencials o virtuals) en una freqüència consensuada segons el tipus de curs i la planificació temporal del curs segons objectius del mateix (oposicions, escola d’adults)
Les sessions formatives es realitzen mitjançant plataformes de vídeo (tipus Zoom o Google Meet). El professor imparteix la classe i els estudiants, en grups reduïts, la segueixen amb comoditat des d’on vulguin però amb horaris definits.
Té com a base el model anterior, però alternant la presencialitat en aula amb el seguiment de classes des de casa. Això es desenvolupa en cursos d’horari setmanal on els estudiants s’alternen setmanalment.
Formació en classes amb aforaments limitats segons capacitats de l’aula, atenent a les restriccions sanitàries.
Els desenvolupaments teòrics es desenvolupen en formats presencials; la part pràctica en un format clàssic que incorpora tot el suport digital.